Maca – witaminowy pocisk dla twego organizmu

maca to flora, która z bardzo wielu powodów zasługuje na to, by wnikliwiej się jej przyjrzeć. To z całą pewnością najwyżej hodowana roślina, która przydaje się do zjedzenia przez człowieka, bowiem można ją zobaczyć na wysokości 3500 m.n.p.m w peruwiańskich Andach. Na pierwszy rzut oka, jest porównywalna do gruntownie nam znanej rzodkiewki. Jej cechy są jednak co niemiara bardziej wartościowe.

Peruwiański żeń-szeń, trawka pieprzowa – w zależności od lokalizacji, maca jest odmiennie zwana. Bez względu na to gdzie wschodzi ma jednak te same właściwości. Zwłaszcza ma niesłychanie ogromny wpływ na rozrodczość (zawiera aminokwasy odpowiedzialne za role płciowe), wzmaga wytrzymałość i dodaje siły. Jest zarzewiem witamin B1, B2, B3 oraz C. Zawiera minerały, które w odpowiednich ilościach zapewniają prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu: miedź, cynk, mangan, bor, selen czy żelazo. Poniektóre z cech korzeni maca poprawiają barwę cery, konstrukcję mięśni czy porost Owłosienia głowy. Nie powinno się również zapominać o jej pozytywnym wpływie na tarczycę oraz zapobieganiu osteoporozie. Istnieją też racjonalne przesłanki ku temu, by uważać, że skutecznie sprawdza się przy kojeniu objawów depresji.

W której formie najlepiej ją przyjmować? Przyjmuje się, że optymalny rezultat daje zmieszanie proszku maca z wodą i przyjmowanie go na czczo mniej więcej 10-15 minut przed pierwszym posiłkiem śniadaniem. Z sukcesem wolno go mieszać z cocktailami owocowymi i warzywnymi.

Comments are closed.